איך ליצור פלייליסט מנצח לכל מטרה

יצירת רשימת השמעה מנצחת לאירוע שלכם שתכבוש את כולם דורשת לא מעט מחשבה מעמיקה ותכנון מקדים. 

אתם צריכים לחשוב על כל פרט ולהצטיין בכל היבט כדי שהפלייליסט שלכם ידבר אל הקהל ולא ישאיר אותו אדיש.

בכדי להצליח במשימה המורכבת והמאתגרת הזאת, תצטרכו למצוא את האיזון המושלם בין גיוון וצבעוניות לרשימת השמעה מגובשת ומלוכדת עם אופי ואמירה. 

כדי לעשות לכם חיים קלים ולעזור לכם ליצור פלייליסט מושלם, צוות האתר MyPlaylist.co.il דאגו לכם ל- 10 טיפים בדוקים שתמיד יספקו את הסחורה!

תשתמשו בשירים חדשים

מעבר לקלאסיקות המוכרות שעמדו במבחן הזמן, תצטרכו להישאר עם היד על הדופק ולחפש כל הזמן שירים חדשים, מסקרנים ומבטיחים. 

תשמרו על אוזניים ועיניים פתוחות ואל תפסיקו להרחיב את האופקים שלכם ולמצוא רפרטואר חדש. 

מעבר לכל הלהיטים המוכרים שהושמעו בכל מקום אפשרי, אתם חייבים למצוא יצירות חדשות ופחות מוכרות שיעניינו את הקהל.

 אתם אף פעם לא תדעו איפה ומתי תשמעו שיר או אמן חדש שתעופו עליהם! 

כשאנחנו מדברים על מוזיקה "חדשה", אנחנו לא מתכוון רק לסינגלים טריים שיצאו לאחרונה, אלא ליצירות שלא הכרתם לפני ואף פעם לא שמעתם אותן. 

גיוון בפלייליסט יוביל להצלחה

גיוון זה מרכיב הכרחי ליצירת פלייליסט מנצח. ברור שצריך להיות רעיון ונושא אחיד שינחה ויכוון אתכם בגיבוש הפלייליסט, אבל אסור שהוא יהיה משעמם, חסר גיוון ואפרורי. 

תהיו יצירתיים, תעופו על כנפי הדמיון ותשלבו כמה שיותר אמנים, ז’אנרים, סגנונות, ביטים, עוצמות וכלי נגינה כדי לסחוף את המאזינים ולרתק אותם לפלייליסט שלכם.

אף פעם אל תלכו על יצירות דומות שנשמעות אותו הדבר- זה פשוט ירדים את המאזינים !

תבחרו נושא ותשמרו על הקו הזה

לפלייליסט טוב תמיד צריך להיות נושא ומוטיב מסוים שעומד מאחוריו. תחשבו על האמירה והמסר מאחורי הפלייליסט שלכם – זאת נקודת זינוק מצוינת שתשים אתכם בכיוון הנכון לבחירת השירים הנכונים לפלייליסט שלכם. 

אל תתפזרו על מיליון שירים אקראיים שאין ביניהם שום קשר וזיקה משותפת. הנושא של הפלייליסט שיצרתם צריך לכוון ולהדריך אתכם בבחירת השירים הנכונים והמתאימים ביותר. 

במקום לגשש באפלה ולשלוף מהמותן, תוכלו ליצור פלייליסט מגובש, ייחודי ויוצא דופן. אתם לא חייבים להיצמד לנושא או מסר אחד, אין כל סיבה שלא תשלבו בין כמה נושאים שונים ותחברו ביניהם. 

אנחנו ממליצים על 30-50 שירים

האורך האופטימלי של פלייליסט מעולה צריך להיות 30-50 שירים שידברו אל הקהל וישקפו את הנושא שהחלטתם עליו. 

במקום להתפזר על כמות מוגזמת של שירים לא קשורים, תהיו ממוקדים בנושא שלכם ותנסו ליצור רשימה מלוכדת שנעה סביבו.  ככה תוכלו להעביר את המסר והאמירה שלכם בצורה חדה וקולעת. גם רשימת השמעה קצרה מדי לא תעשה את העבודה. כמות קטנה של שירים לא תצליח לשקף בצורה ברורה ומשכנעת את הנושא והמוטיב המשותף שחשבתם עליו. 

אל תחזרו על אותם זמרים או יוצרים

 

כדי ליצור פלייליסט מגוון , מסקרן ואיכותי, כל אמן שבחרתם בו צריך להיות מיוצג על ידי שיר אחד או שניים גג. 

אם מדובר על פלייליסט שהולך להתנגן ברדיו – על פי תקנות הגנת זכויות יוצרים וקניין רוחני (DMCA), אינכם רשאים להשמיע יותר מארבעה שירים של אמן אחד ולא יותר משלושה שירים ברצף של אותו היוצר בפרק זמן של 3 שעות.

תרעננו את הפלייליסט שלכם ותשמרו עליו עדכני

 

אל תיתקעו עם אותם השירים לנצח בפלייליסט שלכם. תנסו לרענן אותו מדי פעם ולשלב יצירות חדשות וטריות. הפלייליסט שלכם צריך להיות רלוונטי, מגניב ואופנתי.
אנחנו לא אומרים שאתם צריכים להחליף אותו לגמרי כל שבוע, פשוט תוסיפו כמה שירים חדשים, תוציאו כמה יצירות החוצה ותחליפו את הסדר של השירים. אל תנוחו על זרי הדפנה ותדרכו במקום, תקפידו לרענן ולחדש את הפלייליסט שלכם. 

תבחרו את המוזיקה שאתם אוהבים

בשורה התחתונה, המטרה שלכם היא לעניין, לרגש ולסחוף את קהל המאזינים. הסיכוי הטוב ביותר להצליח במשימה הזאת זה לבחור בשירים האהובים עליכם שאתם מתחברים אליהם.

כדי ליצור פלייליסט מקורי וייחודי עם אופי ברור ואמירה מגובשת, עדיף לשחק במגרש הביתי שלכם וללכת על המוזיקה המועדפת עליכם שאתם נהנים ממנה ומכירים אותה.

תחשבו על המותג שלכם 

אתם צריכים לבחור באופן קפדני שירים שמתאימים לרוח ולסגנון של המותג שלכם. זה יכול לעשות את כל ההבדל בין פלייליסט מנצח לכישלון כואב.
תבחרו בז’אנרים ובסגנונות המוזיקליים הרלוונטיים והמתאימים ביותר שמשקפים את המותג ומתאימים לתדמית שלכם. מספיק שיר אחד לא קשור ותלוש מהמציאות שבכלל לא מתחבר לאמירה ולמסר שלכם כדי להפוך פלייליסט מעולה למישמש אחד גדול. 

תחשבו על המבנה של הפלייליסט

גם לסדר של היצירות יש חשיבות לא קטנה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה להשמיע ברצף המון שירים דומים שנשמעים אותו הדבר.
לא תרצו להכניס יותר מדי יצירות אלמוניות ולא מוכרות או לנגן כל הזמן את אותם השירים שיימאסו מהר מאוד על המאזינים. אתם צריכים להשיג את האיזון הנכון בין גיוון ורבגוניות לאחידות ולכידות. 

יצירתיות זה שם המשחק

המטרה שלכם היא למשוך ולסקרן כמה שיותר מאזינים ולגרום להם לשמוע דווקא את הפלייליסט שלכם. זה אומר שתצטרכו לחשוב על נושא יצירתי לרשימת ההשמעה שלכם או  להוסיף כמה שירים ויוצרים מוכשרים ומבטיחים . 

כדי ליצור רשימת השמעה אטרקטיבית שתכבוש את המאזינים, אתם חייבים לגלות יצירתיות ולחשוב מחוץ לקופסה. תחשבו איך לגרום לפלייליסט שלכם להתבלט מעל כל השאר ולמשוך כמה שיותר קהל ועניין! 

אלו היום 10 טיפים לבניית פלייליסט מושלם מבית MyPlaylist.co.il

השארת תגובה