חברות למכירת כרטיסים – כדאי שתדאגו שלאתר שלכם יש תוכנית המשכיות עסקית

אתרי מכירת כרטיסים למסיבות והופעות חייבים לפעול באופן רצוף ויעיל. פגיעה בפעילות השוטפת, משמעותה פגיעה בהכנסות ולכן גם ברווחים, שלא לדבר על הפגיעה בשם הטוב. מה עשוי לשבש את הפעילות השוטפת של אתר כזה? מה ניתן לעשות בנידון? האם שמעתם על "תוכנית המשכיות עסקית”?

להיות ערוכים למצבי חירום

מטבע הדברים, עסקים נאלצים להתמודד מדי פעם עם מצבי משבר שונים. האופן בו נערכים לכך מראש, הוא פעמים רבות משמעותי מאוד ולעתים אף קריטי. לאור זאת, התפתח תחום עסקי חשוב, אשר מכונה Business Continuity Planning. הרעיון הבסיסי, הוא להיערך מראש למקרי חירום עסקיים, באמצעות מגוון נהלים, שיטות ומנגנוני עזר. מבחינת מנגנוני העזר האלה, BCP היא תוכנית להמשכיות עסקית, שניתן להשיג כשרות ענן. בתכנית המשכיות עסקית כזו, עשויות להיכלל פעולות כגון גיבוי ושחזור, רפליקציה רציפה ואפשרות שחזור על שרתים וירטואליים בזמן אמת ואף מעבר אוטומטי בשעת חירום, לעבודה על שרת חלופי.

בקונטקסט הכללי

BCP הוא למעשה חלק מגישה רחבה יותר, של אסטרטגיית ניהול סיכונים בעסק. הרעיון הוא לטפל בכל נושא הסיכונים לעסק, מראש ובאופן יסודי ושיטתי ככל הניתן. למי שלא מכיר נושא זה, כדאי לדעת שיש לגביו מתודולוגיות מסודרות, נעשו מחקרים רבים ונצבר ניסיון מעשי רב בשטח. בהמשך לכך, ידועים לא מעט best prctices ליישום מעשי של היבטים שונים של המשכיות עסקית. עסקים שפועלים לפי המלצות כאלה, מקלים על עצמם ומבטיחים תפקוד מיטבי בשעת חירום. מה זה אומר מבחינת שירותי DRP?

כמה שיקולים מעניינים

הסתייעות בשירותי עזר לנושא זה באינטרנט, במודל שירותי ענן, יכולה לסייע בכמה היבטים מעניינים:

  • הצורך להגיב מהר – במקרי חירום, חשובה מאוד תגובה מהירה. האוטומציה שכלולה בשירותי BCP בענן, מסייעת בכך.
  • הצורך להגיב במדויק – כמו כן, אוטומציה מסייעת לפעול במדויק, לפי ההגדרות שקבעתם מראש. במקרי חירום ולחץ זמן, קל לעשות טעויות!
  • הצורך להגיב באופן יעיל – שירותי BCP מסייעים לתפקד במקרי חירום בעסק, באופן יעיל ככל הניתן. הם תוכננו לכך מראש וזו הדרך המקצועית לעשות זאת.
  • אם לא עכשיו, אז מתי?בעסקים אף פעם אין זמן פנוי (ומשאבים נוספים) לנושאים כאלה, אלא יש לפנות לכך זמן. הרי העיסוק בהמשכיות עסקית לא מייצר הכנסות. לכן, הוא לכאורה “לא דחוף”. וכך ההיערכות למקרי חירום במקרים רבים נדחית שוב ושוב, עד שמגיע מקרה כשל חמור ואז.. חבל לחכות למקרים כאלה!

 

 

שירותי הענן מסייעים

שירותי הענן שזמינים לרשותנו כיום, מסייעים מאוד בהקשר זה (ובכלל). שירותים אלה מספקים גמישות רבה, מאחר שהם מבוססים על תשלום בהתאם להיקף המשאבים שצורכים. כך שאם היקף המידע שאתם צריכים לגבות (למשל) גדל במהירות, שירות ענן יתאים עצמו לכך בקלות ואתם תשלמו בדיוק על מה שאתם צורכים. אם היקף הגיבוי הדרוש יצטמצם – כנ"ל. כמו כן, שירותי הענן ממוקמים אצל ספק מרוחק ומאובטחים אצלו. כך שמקרה כשל בתשתיות המחשוב הפנימיות שלכם, לא אמור לפריע לשרות הענן. היבט זה כשלעצמו, תורם לשיפור המוכנות למקרי כשל ומקל לתפקד במסגרתם ביעילות ולהתאושש. אם אינכם מנוסים בשימוש נרחב בשירותי ענן, ייתכן שתשאלו את עצמכם, האם תקשורת מול ספק מרוחק כזה יעילה מספיק? כיום ניתן להיות רגועים מבחינה זו, מאחר שתשתיות האינטרנט התקדמו מאוד. אם עובדים מול ספק שירותי המשכיות עסקית איכותי, תגלו שהדברים מתפקדים היטב, גם בשגרה וגם בחירום.

לסיכום

בעסק למכירת כרטיסים ובכל עסק שהוא למעשה, חשוב מאוד לקחת בחשבון את היבט ההיערכות למקרי כשל. בכדי להקל על עצמכם בהקשר זה, כדאי להכיר ולנסות את שירותי ה-BCP בענן.

השארת תגובה